Thursday, March 10, 2011

Sentil BerFalsafah : Give & Take itu Perlu....


السلام عليكم ورحمة الله وبركته

kali ini aku ingin berfalsafah sementara waktu... hehe.. boleh ke?? lantak la... hahaha :)
aku nak bercakap pasal pemanduan kereta...
hari tu aku masuk ke kelas 6jam utk buat lesen kereta..
dalam intipati ceramah itu, ada menyebut "GIVE & TAKE" itu perlu...
iyeee... aku setuju... 100%..
lihat je gambr kat atas tu.. bawak kereta cm indah belaka... sangat bestt..
kenapa best??? kenapa??? kenapa???
sebabnya---ikut alasan aku la---

bila dikalangan pemandu kereta ada sifat dan bersikap "give & take" itu..
maka wujudlah 1 pemanduan yang sangat sempurna dan teratur..
antara pemandu, sama2 saling berkerjasama..
klu salah 1 pemandu shja yg memberi dan pemandu lain x menerima...
maka... mungkin x jadi 1 perjalanan yg sempurna dan selamat..
mungkin ia akan datang dengan suatu yg sangat derita..

lihat sahaja gambar kat bawah nie....
salah satu contoh pemanduan yang penuh keegoan..
klu x wujud 'give & take" memg jadi mcm nielah..
bertembung antara keduanya... hehe
suka ke klu jdi mcm nie???
so.. GIVE & TAKE itu perlu... :)




FAHAM ke apa yg aku cakap??
nie falsafah ke?? hahaha.. biar lah... hahaha... aku saja suke2.. keke :)

p/s : give & take perlu untuk 1 perjalanan yg indah... klu xde give & take, klu jdi apa2 kat kreta kau, jgn nak merungut.. haha :)

No comments:

Post a Comment